Læringsspillet „Lad os lære: jeg ved det!“ bygger på et enkelt og meget sjovt princip: Barnet trækker 3 billedkort, lægger dem foran sig, og en voksen (eller en ældre spiller) stiller et spørgsmål, der leder til valget af det ene rigtige kort. Når barnet svarer rigtigt, får det kortet som belønning, og når det vendes, afsløres en del af vejen, som hunden skal følge helt hen til sit hundehus.
Spillet understøtter læring gennem leg og inddrager naturligt fantasien – spørgsmålene kan tilpasses efter barnets alder og færdigheder. En stor fordel er realistiske billeder (fotografier), som også er populære blandt pædagoger. Det er et kooperativt spil, så børnene lærer sammen og uden stress over at tabe (det anbefales, at en voksen koordinerer).
Spillet udvikler: